Chúc Khách một ngày vui vẻ và thành công trong công việc| Hôm nay là "06-12-25 " rồi nhé| RSS| THOÁT 






          



500



 ÔN THI TN THPT 2017
 IELTS EXAM
ẢNH HOẠT ĐỘNG 

QUIZLET







CỰU HS NK: 92-95  

ĐĂNG NHẬP

NỘI DUNG NỔI BẬT

WEBSITE NỔI BẬT 

QUIZLET






Trực tuyến 1
khách quí 1
Thành viên 0





TRANG CHỦ » Phương pháp dạy & học
« 1 2 ... 8 9 10 11 12 »
Category: Phương pháp dạy & học | Views: 929 | Added by: dangthanhtam | Date: 28-08-10 | Comments (0)

Việc học từ vựng vốn dĩ xưa nay với bất cứ người nào (thậm chí cả dân bản xứ) cũng là một việc không dễ dàng gì. Nếu bạn đã áp dụng tất cả các phương pháp mà vẫn không thấy
tiến bộ thì hãy thử một cách học đơn giản mà vô cùng hiệu quả dưới đây nhé: Học từ vựng bằng kĩ thuật tách ghép từ. Mời các bạn cùng đến với ví dụ sau đây: Ví dụ: Brusque (adj): lỗ mãng, cộc cằn. Đây là một từ tiếng Anh rất khó và hiếm gặp. Bạn sẽ làm thế nào để nhớ từ này nếu chỉ có cơ hội gặp nó một lần trong cuộc sống? Chúng ta hãy dùng kĩ thuật tách ghép từ để giải quyết vấn đề này nhé.Hành trang hoàn hảo cho TOEIC Đăng kí ngay hôm nay!

Trước tiên bạn hãy tách BRUSQUE ra thành BRUS và QUE. Tiếp đó, từ BRUS bạn hãy liên tưởng ra một từ nào đó dễ nhớ và gần với nó nhất ví dụ như BRUSH (bút vẽ) và tương tự QUE ta có thể liên tưởng thành QUEEN (nữ hoàng). Như bạn thấy, những từ như BRUSH (bút vẽ) và QUEEN (nữ hoàng) là những từ vô cùng đơn giản với những người đã học tiếng Anh. Bây giờ bạn hãy tưởng tượng tại vương quốc của những cây bút vẽ, có một nữ hoàng ngự trị. Bà ta là một kẻ rất thô lỗ cộc cằn (Brusque) – nghĩa của từ bạn đang cần nhớ. Bạn có thể đặt một ví dụ đơn giản để minh họa cho những liên tưởng này. ----> The BRUSH QUEEN is very BRUSQUENghe có vẻ rất hài hước và máy móc nhưng bạn đừng vội cười vì "Sự sáng tạo” sẽ giúp bạn học từ vựng đơn giản và hiệu quả đây
là một cách học đầy sáng tạo và thú vị. Hãy thử đi! Bạn sẽ vô cùng ngạc nhiên và thích thú với những hiệu quả mình sẽ đạt được trong một thời gian ngắn áp dụng. Để học theo phương pháp này, bạn nên để cho trí tưởng tượng của mình thỏa sức phát triển. Hãy hình dung hình ảnh trong câu văn vừa rồi thành những gì sinh động nhất, thú vị nhất bạn tưởng tượng được ra trong đầu. Tưởng
tượng và liên tưởng càng hay bao nhiêu, bạn càng nhớ từ lâu bấy nhiêu. Điểm mấu chốt của "kỹ thuật tách ghép từ” là nó dựa trên những từ gốc của từ người học đang nghiên cứu, sau đó biến đổi một cách cố ý để giúp người học lần sau gặp lại có thể dựa trên các đầu mối để nhớ ra từ. Các bạn có bao giờ thốt lên "Ồ mình đã gặp từ này một vài lần rồi nhưng không nhớ được nghĩa là gì?” ? Rõ ràng chúng ta có ý thức đã gặp từ tiếng Anh này rồi, nhưng những manh mối của họ quá nhạt nhòa nên chỉ dừng ở cảm giác chứ không thể nhớ ra chính xác nghĩa của từ đó là gì. Sau khi dùng kỹ thuật tách ghép từ, mỗi khi nhìn vào một từ nào đã từng học, những từ ngữ bị tách lập tức sẽ biến thành manh mối dẫn người học tới nghĩa chính xác của từ. Để giúp các bạn hiểu hơn về kĩ thuật này, mời các bạn cùng thực hành thêm một số ví dụ sau đây: 
+AUGUR(v) tiên đoán - Hãy nghĩ tới AUGUST (Tháng 8) Tưởng tượng: Một vị pháp sư có khả năng AUGUR (tiên đoán) những gì xảy ra trong AUGUST (tháng 8)
+ BERATE (v) nghiêm trách, trừng trị - Hãy nghĩ tới BE-A-RAT (một con chuột)
Tưởng tượng: Một cậu bé vì quá nghịch ngợm nên đã bị bà tiên trừng phạt, bà tiên BERATE (trừng phạt) cậu bằng cách MAKE HIM BE A RAT (biến cậu thành một con chuột)
Không có một cách tách ghép từ chuẩn xác nào cả, tất cả phụ thuộc vào tính sáng tạo của bạn. Càng sáng tạo bao nhiêu, việc học từ của bạn càng đơn giản và dễ dàng bấy nhiêu. Chúc các bạn thành công và đừng quên chia sẻ những kinh nghiệm học tiếng Anh hay của mình với Global Education nhé!

Hồng Nhung (sưu tầm và tổng hợp)

Category: Phương pháp dạy & học | Views: 882 | Added by: dangthanhtam | Date: 04-05-10 | Comments (0)

Introduction

It is widely accepted that an important predictor of success in a foreign language is students' attitude towards it. In ESL/EFL contexts, students who consider the learning of English as a positive and rewarding experience are less likely to suffer from foreign language anxiety. By contrast, they usually have higher levels of motivation, willingness to participate, and high language performance.
Students' attitude towards the foreign language is very often influenced by: a) teacher-student relationships, b) the general classroom atmosphere, and c) the use of authentic teaching materials and activities.
This article is practical in nature. Its aim is to provide English teachers with a set of strategies and practical suggestions in order to help their students develop a positive attitude toward learning English
as a foreign language.

Factor 1: Teacher-student Relationships Teachers can make a valuable contribution to developing a friendly relationship with their students. The following is a checklist with appropriate and effective teacher behavior:
1. Remember that your everyday classroom behavior is important. Most students consider their teacher as a role model. For this reason, in order to motivate your students to learn English, you need to be enthusiastic, cheerful and sincere. (Brophy, 2004:28). Show your students that you actually care for them, and you are there to help them master the English language, rather that constantly criticizing or correcting them. Students want teachers who are friendly, caring, and trustworthy (Ebata, 2008). Always be well prepared for the lesson, and show willingness to answer students' questions.
2. Acknowledge the importance of immediacy in your classroom behavior. This involves verbal (use of humor, use of students' first names), and nonverbal (eye contact, positive gestures) immediacy behavior. Such behavior has a positive impact on motivation to learn, and can decrease foreign language anxiety (Frymier, 1993).

3. Provide to all students, regardless of their performance, enough time to answer questions. When students have difficulty answering, provide scaffolding rather than calling on another student. Use the following techniques: a) thinking aloud, b) providing hints and clues, c) providing appropriate feedback, and d) explaining the stages necessary for task completion

4. Communicate expectancies for success for all students. Do not form differential expectations for your students based on qualities such as gender, ethnicity, or parents' background (Schunk et al, 2008: 322). Remember that active participation is a major determinant of performance in the foreign language and that in your lesson you need the participation of all students. In order to avoid communicating low expectancies for success, you should avoid the following:
a) calling on weak students less often to answer questions,
b) providing fewer clues to low achievers when they have difficulty in answering,
c) rarely expressing personal interest in low achievers, d)
criticizing low achievers more often when they make mistakes, and
e) smiling less often to weak students, waiting less time for them to
answer, staying farther away physically, or avoiding eye contact with
them

5. Address the issue of lack of interest due to past failures in the foreign language. Past failures (e.g. low exam grades) are often the main reason for students' lack of motivation and low self-esteem. One of your first priorities should be to communicate to all students that you expect all students to be successful, regardless of previous performance. Tell them that you expect them to "make a fresh start" and show them that you believe in their abilities and you are there to help them.
6. Be extremely careful in providing
praise.
While praise can convey "positive teacher affect" (Schunk et al, 2008: 314), it should be proportionate to the language performance eliciting the praise. For example, if excessive praise is given to students of low ability for answering a simple question, this can be interpreted by students as an indication that the teacher has little confidence in their abilities (Thompson, 1997). Thus, praise should be appropriate and provided at the time of the desired performance. Criticism should aim at explaining to students how they could do better (Kyriacou, 1997:83), and should be devoid of personal
criticism or sarcasm.

Factor 2: Fostering a Positive Psychological Classroom Atmosphere It is important to establish a kind of "classroom community", in which students feel free to communicate using the foreign language. An
important thing to bear in mind is that you should create a classroom atmosphere in which language errors are considered a natural part of the process of learning a foreign language (Dornyei (2001: 42). If errors are ridiculed, some students may suffer from communication apprehension, that is, they will be unwilling to communicate using the target language. The following techniques are intended to create a friendly, non-threatening class classroom climate:

1. In speaking activities avoid excessive, "on the spot" correction.
This can discourage students from speaking and experimenting with new language (Lightbown and Spada, 1999).

2. In writing tasks, adopt a correction
code.
Prompt students about the location and the nature of errors rather than correcting every mistake (Lee 1997:466). When students get back any piece of written work with too many corrections,
their confidence is undermined, and they experience frustration and demotivation (Edge, 1989:50).

3. Establish a set of classroom rules and enforce them fairly and consistently with all students.
For example, make it clear to all students that ridiculing a wrong answer, not completing homework, or misbehaving is not acceptable behavior.

4. Incorporate collaborative work in your English classroom.
Short-term, or long-term projects can make students personally involved in the language learning process, and increase motivation (Lee, 2002). They help students feel that their language output is not constantly assessed. As a result, they are more likely to participate and focus on communication, rather than on accuracy. An additional advantage of project work is that students have an active role in the implementation of project work, which can both boost their confidence and also teach them collaborative skills.

Factor 3: Creating an Attractive Physical Classroom Environment Very often teachers overlook the significance of an attractive and motivating physical environment. However, teachers can make a significant contribution to the physical environment in which teaching and learning takes place. The following is some practical advice.

1. Pay attention to seating arrangement. For example, you can encourageand facilitate cooperation among students (e.g. pair or group work), bycarefully arranging three to four desks together (Levin and Nolan,1996:126).

2. Make effective use of bulletin boards and display areas.
These are excellent for displaying students' work, such as collaborative tasks and projects.

3. Posters, maps, newspaper clippings, can be used in order to provide a stimulus for classroom discussion.
Posters can also familiarize students with cultural elements of the
countries in which the English language is spoken.

4. Classroom procedures and rules are necessary for effective classroom organization. Posting these
guidelines on a bulletin board is a good way to communicate them to
students.

5. Bring to the classroom a number of English books, so that students can borrow them. This can serve as a stimulus for learners to read authentic English texts (e.g.
literature) and familiarize themselves with English culture and history.


Factor 4: Supplementing the Teaching Material with Authentic Texts
and Tasks

Students often develop negative attitudes towards learning English as a foreign language due to the lack of stimulating, authentic teaching material and tasks. Authentic material is meaningful to students, challenges their cognitive abilities, engages them personally. It also increases interest and intrinsic motivation. If you feel that your English coursebook contains few authentic texts, then you need to provide your students with authentic texts and activities.
Authentic material and tasks should be selected based on the following guidelines:

a) They should be related to the students' interests, knowledge and everyday experiences.

b) They should foster learner autonomy by providing activities and tasks that require students to use English for authentic communicative purposes.

Conclusion
The above parameters, which have a great impact on promoting positive attitudes towards learning English as a foreign language, are essential by themselves. However, they overlap, and fostering of positive attitudes is a complex mixture of all the features described.

English teachers should also note that the principles and techniques described above are general. Teachers need to adapt them according to their students' needs and the specific teaching context.

Finally, apart from the above principles, it is worth mentioning that fostering positive attitudes towards learning English as a foreign language is a dynamic process. Teachers should be constantly observing
their classrooms and their students. In this way, they will be able to identify sources of discontent among students, recognize the reasons why they misbehave, are unwilling to participate, and have low performance.

Category: Phương pháp dạy & học | Views: 950 | Added by: dangthanhtam | Date: 31-03-10 | Comments (0)

TRANG THÔNG TIN ĐIỆN TỬ TIẾNG ANH -THẦY ĐẶNG THANH TÂM- THPT CHU VĂN AN-AN GIANG
Address: Phu Tan Commune- An Giang Province -Vietnam
All Rights Reserved

We welcome feedback and comments at E-mail: dangthanhtamcva5@gmail.com 
Best viewed in Spread Firefox Affiliate Button with at least a 1024 x 768 screen resolution.

  vé máy bay    Listening